Атестація педагогічних працівників - це система заходів, спрямована на всебічне комплексне оцінювання їх педагогічної діяльності, за якою визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюється кваліфікаційна категорія, педагогічне звання. Метою атестації є стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу. Основними принципами атестації є відкритість та колегіальність, гуманне та доброзичливе ставлення до педагогічного працівника, повнота, об'єктивність та системність оцінювання його педагогічної діяльності. Атестація педагогічних працівників навчальних та інших закладів є обов'язковою. Атестація може бути черговою або позачерговою. Чергова атестація здійснюється один раз на п'ять років. Умовою чергової атестації педагогічних працівників є обов'язкове проходження не рідше одного разу на п'ять років підвищення кваліфікації на засадах вільного вибору форм навчання, програм і навчальних закладів. Ця вимога не росповсюджується на педагогічних працівників, які працюють перші п'ять років після закінчення вищого навчального закладу.


МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ

ЩОДО ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ ДО АТЕСТАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Планування атестації вчителів поділяється на перспективне та поточне. Перспективний план курсової перепідготовки та атестації - обов'язковий документ, відповідно до якого дотримується черговість атестації вчителів. Він потребує щорічного коригування з метою уни­кнення закінчення дії рішення попередньої атестації. План індивідуальної підготовки та проходження атестації складається педагогічним працівником спільно із членом атестаційної комісії, який закріплений за ним для надання консультативної допомоги та ви­вчення системи й досвіду роботи педагога. Обов'язковою умовою є погодження з головою профспілки установи. План затверджується керівником закладу або установи. Він сприяє системному та неупередженому вивченню досвіду роботи педагога, допомагає йому зробити змістовний самоаналіз своєї діяльності.

План індивідуальної підготовки та проходження атестації

1. Прізвище, ім'я, по батькові педагога.

2. Освіта.

3. Спеціальність за дипломом.

4. Стаж безпосередньої педагогічної роботи.

5. Місце роботи.

6. Посада.

7. Стаж роботи на даній посаді.

8. Результати попередньої атестації.

9. На що претендує педагогічний працівник.

Зміст роботи

1. Ознайомлення з чинним Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників України.

2. Ознайомлення з кваліфікаційними характеристиками вчите­лів, для яких установлені певні кваліфікаційні категорії. Вересень.

3. Ознайомлення з критеріями оцінювання фахової діяльності та вимогами до оформлення атестаційних матеріалів. Вересень.

4. Перевірка ведення індивідуальної документації: календарні плани, поурочні плани, класні журнали, зошити тощо. За графіком школи (за домовленістю з відповідальним за атестацію вчителя членом комісії).

5. Проведення відкритих уроків (дата, клас, тема).

6. Проведення відкритих позакласних занять (дата, клас, тема).

7. Виступи на педагогічних радах (дата, тема).

8. Виступи на засіданнях циклових (предметних) комісій чи методичних об'єднань (дата, тема).

9. Участь у професійних конкурсах (вказати яких).

10. Складання авторської програми чи власного проекту (вказати тему).

11. Розробка методичних рекомендацій (вказати тему).

12. Творчі звіти (вказати дату, тему, місце).

13. Інші заходи, що висвітлюють професійну діяльність педагога.

Орієнтовний алгоритм дій педагогічного працівника, який атестується:

1. Вивчення Типового положення про атестацію педагогічних працівників України ( до 10 вересня)

2. Співбесіда щодо проходження атестації. (10-18 вересня)

3. Надання до атестаційної комісії заяви працівника та документів щодо підвищення кваліфікації. ( до 10 жовтня)

4. Ознайомлення з поданням керівника установи щодо позачергової атестації педпрацівників, які знизили рівень професійної діяльності. ( до 10 жовтня)

5. Ознайомлення з графіком атестації під підпис.( 20- 25 жовтня)

6. Складання та узгодження індивідуального плану підготовки та проходження атестації. ( 25- 30 жовтня)

7. Виконання індивідуального плану підготовки та проходження атестації. ( жовтень - квітень)

8. Участь в оформленні атестаційних матеріалів. (грудень - лютий)

9. Ознайомлення з характеристикою педагогічної діяльності та атестаційним листом під підпис. (за 10 днів до засідання АК)

10. Участь у засіданні атестаційної комісії (творчий звіт, якщо він ще не проведений педагогічним працівником). ( за планом роботи)

11. Отримання характеристики та атестаційного листа з рішенням комісії відповідного рівня. (у тижневий термін після засідання АК)

Списки вчителів, які атестуються в 2021-2022 навчальному році: https://docs.google.com/document/d/1w9l_cyZEQLGj40Mm977hs6-XFxfBjRYW/edit?usp=sharing&ouid=102139194933318626444&rtpof=true&sd=true

Кiлькiсть переглядiв: 182

Коментарi